Er staat een olifant bij de bushalte

Het Filiaal Theatermakers

Credits

Idee en fysiek spel Barend van Daal | Regie Monique Corvers | Regie-assistent Joy Slaats | Masker, kostuum en rekwisieten Eva Arends | Decor, rekwisieten en video Jasper van Roden |Video stagiair HKU Niels Bierhaus | Muziek en soundscape Gábor Tarján i.s.m. Vlado Spisiak (elektrische gitaar) | Lichtontwerp Douwe Bulten | Geluidsontwerp Bauke Moerman | Technische productie Iris Rodenburg | Danscoach Naïma Souhaïr | Met dank aan het team van Eva: Albert-Jan Appeldoorn, John Thijssen, Gerda Knuivers | Met dank aan Sacha Muller, Motion Graphics | Foto’s Laurien Riha |

Zilveren Krekel voor de meest indrukwekkende Jeugdtheaterproductie 24-25

'Er staat een olifant bij de bushalte' wint Zilveren Krekel

Er staat een olifant bij de bushalte is een ode aan het wachten, aan de tussenruimtes waar iedereen tegenwoordig meteen in zijn smartphone duikt om de tijd te doden. Het is bijzonder dapper om een jeugdvoorstelling te maken die zo gespeend is van actie. Alle nadruk komt zo te liggen op het gedetailleerde fysieke spel van Barend van Daal, het prachtige olifantenmasker van ontwerper Eva Arends, het decor van Jasper van Roden en de gevarieerde soundscape van Gábor Tarján. Samen creëren ze een wereld waarin je via het perspectief van de onverstoorbare olifant met zelfspot naar onze dolgedraaide samenleving kan kijken.’
— Juryrapport VSCD
Het maskerspel is per definitie een uiterst genereuze kunstvorm: als toeschouwer moet je zélf je eigen emoties en interpretaties op die grote kop projecteren. Het masker krijgt zijn uiteindelijke vorm en betekenis in de ontmoeting tussen de ontwerper, de acteur én de toeschouwer.
— Theaterkrant
Van Daal weet, geholpen door het schitterende olifantenmasker van Eva Arends, ontroerend de langzame vertwijfeling van het dier neer te zetten.
— NRC
Next
Next

CODES